Eerste indrukken in Zuid Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeroen Daggenvoorde - WaarBenJij.nu Eerste indrukken in Zuid Afrika! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeroen Daggenvoorde - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken in Zuid Afrika!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag morgen was het dan zover! Tijd om te beginnen aan de grote reis. Mijn ouders en Heleen brachten me weg naar Schiphol. Nu was het moment daar om afscheid te nemen van mijn ouders en Heleen (ons Hello Goodbye moment nr. 5, Suriname meegerekend). Dit blijven toch de minder leuke momenten van zo'n avontuur! Na een lange, maar goede vlucht kwamen we donderdag morgen aan in Zuid Afrika, waar we werden verwelkomd op het vliegveld door de eigenaresse van XChange SA, een organisatie die mede onze huisvesting heeft geregeld.

Donderdag hebben we overdag niet zo heel veel uitgespookt, maar zijn wel door een van de medewerkers van XChange een beetje wegwijs gemaakt hier in onze buurt. De eerste stapel Zuid Afrikaanse Rand uit de muur getrokken, eerste boodschappen gedaan en kennis gemaakt met de studenten in ons huis. Er zitten veel Nederlandse studenten hier. Donderdagavond, zijn we om goed te beginnen met alle studenten van ons huis en nog wat studenten van andere huizen uit eten geweest bij Cafe Africa, waar we vele traditionele gerechtjes voorgeschoteld kregen. Erg lekker allemaal! Een van de hapjes was genaamd 'vetkoek', in Nederland beter bekend als oliebol! ;)

Vrijdag hebben Lenny en ik, na eerst flink te hebben uitgeslapen een beetje de stad verkent en even langs onze stageplek gelopen, namelijk het Groote Schuur Hospital. Een heel mooie ziekenhuis aan de voet van de Tafelberg. Maandag zullen we hier beginnen met onze stage.

Dit weekend gaan we zaterdag Lionshead beklimmen. In combinatie met de volle maan geeft dit een schitterend uitzicht over Cape Town. Zondag gaan we een Township-tour doen met als afsluiting eten bij Mzoli's! Een zeer bekend restaurant in een van de townships van Kaapstad, waar je eerst je eigen vlees koopt en dit wordt daarna op supergrote barbecues klaargemaakt voor je! Het schijnt een geweldige ervaring te zijn! We gaan het allemaal meemaken!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!

Groeten Jeroen

• 18 Oktober 2013 - 22:27

Klinkt goed allemaal hoor! En nu.... Op naar nr 6 :) liefs!

• 20 Oktober 2013 - 09:55

Karin:

Klinkt goed en ziet er top uit :d!

• 21 Oktober 2013 - 14:46

Marjolein:

Klinkt goed JK! Genietse!!

• 21 Oktober 2013 - 21:16

A&A:

Eerste indruk is geweldig, geniet ervan. Nog één dagje werken en dan klaar maken voor ZA, we hebben er zin in.

• 23 Oktober 2013 - 17:57

Berdien:

Leuk te lezen Jeroen. Aan de foto's op fb te zien, is het weekend goed bevallen. Zo hoop ik ook je eerste stage dagen. Geniet er nog van!

• 24 Oktober 2013 - 11:13

Tonny Daggenvoorde:

Jeroen, het ziet er goed uit daar, zeg hele fijne tijd daar en genietse!!!

• 21 November 2013 - 18:54

Stephan & Malou :

Hè Jeroen. Wat een goede verhalen allemaal. Begrijpelijk dat het even slikken is als je voor zo'n lange tijd afscheid moet nemen van elkaar. Dat blijft een lastig momentje. Ik neem toch aan dat je je aftelkalender wel hebt meegenomen om te zien wanneer je ouders en Heleen langskomen ;)
    Mooi dat je de stad al bent in geweest om een eerste indruk te krijgen. Ook de eerste foto's zien er goed uit. Wat bijzonder zo'n restaurant.
    Geniet ervan daar. Voor je het weet ben je weer terug in dit koude kikkerlandje.
    Liefs, Stephan en Malou